اولین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار

اولین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار
 اولین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در ایران، از تاریخ 15 الی 20 بهمن ماه برگزار میگردد. اهداف این کنفرانس به شرح زیر دسته بندی می شود:  ارتقاء فرهنگ توسعه و مدیریت علمی کسب و کار تبادل نظر در ارتباط با افزایش نقش، مشارکت، اثربخشی و کارایی دانش آموختگان، طراحان و فعالان اقتصاد و مدیریت کسب و کار شناسایی کارآفرینان و بهره­گیری از دیدگاه­های آن­ها در …
ادامه مطلب

چگونه هم مقتدر باشید هم مهربان؟!

امروزه تقریبا هر کس با یک رئیس و مافوق سر و کار دارد که ماهیت و کیفیت رابطه آنها تاثیر بسزایی بر کار و زندگی آنها دارد. در این میان، آنچه می‌تواند کمیت و کیفیت این رابطه را ارتقا بخشد، همان چیزی است که ترکیبی هوشمند از اقتدار و مهربانی در حوزه ارتباط بین مدیران و کارکنان به حساب می‌آید.  سبک مدیریتی مبتنی بر اقتدار همراه با مهربانی دارای ابعاد …
ادامه مطلب

جزئی نگری رهبران، خوب یا بد؟!

تابه‌حال برایتان پیش آمده که مدیرتان چگونگی انجام کار را با جزئیات برایتان توضیح دهد؟  وقتی مدیر بیش از حد به جزئیات می‌پردازد، مسائل برای فرد کمی خسته‌کننده می‌شوند.  رهبرانی که چگونگی انجام کار را به دقت توضیح می‌دهند ولی نمی‌توانند تصویر کلی (یعنی دلیل، چرایی و هدف این درخواست) را برای کارمند شرح دهند، رهبران ضعیفی هستند. هیچ‌کس دوست ندارد کنترل شود و هیچ‌گونه آزادی عملی در شغلش نداشته …
ادامه مطلب

رنگ ها چه تاثیری در محیط کار ما دارند؟ 

رنگ ها چه تاثیری در محیط کار ما دارند؟ 
امروزه هیچکس نمی تواند منکر این موضوع باشد که رنگ ها اثر مهمی در زندگی و بخصوص محل کار ما ندارند. این رنگ ها هستند که در ضمیر ناخودآگاه ما می توانند خیلی از پارامترها را تغییر داده و حتی به عنوان مثال، خلاقیت افراد را نابود و یا باعث افزایش آن شوند.  در زیر برخی اثرات رنگ ها در محیط کار اشاره شده است. لازم به ذکر است این …
ادامه مطلب

عادت های ساده‌ای که میزان بهره‌وری در محل کار را افزایش می‌دهد!

خیلی از افراد کارهای روزانه خود را به طور کامل انجام نمی‌دهند و ادعا می‌کنند وقت کافی برای انجام همه‌ی کارهایشان را ندارند. آنها با اینکه همواره مشغول کار هستند، همیشه از برنامه‌ریزی‌شان عقب می‌مانند. در مقابل، برخی دیگر می‌توانند کارهای زیادی در طول روز انجام دهند.  این افراد نیروی فراطبیعی ندارند، بلکه برخی عادات ساده را در خود بوجود آورده‌اند که باعث موفقیت‌شان می‌شود. عادات ساده‌ای همانند تمیز نگه‌داشتن …
ادامه مطلب

سه اشتباه رایج در جذب پرسنل جدید در سازمان کدامند؟

هیچ مدیر یا رئیسی نیست که دوست داشته باشد افراد نامناسبی را استخدام کند و زیردستانش، یکسری افراد نالایق و ضعیف باشند. از سوی دیگر، فرآیند جذب نیرو، فرآیندی پیچیده، طاقت‌فرسا و مملو از آزمون و خطاست که معمولا مدیران دل خوشی نسبت به این کار ندارند. اما واقعیت آن است که هر مدیری باید این فرآیند را خیلی جدی بگیرد و نهایت دقت و تلاش خود را برای شناسایی و …
ادامه مطلب

سازمان های بدون سلسله مراتب، تیم‏ های کاربردی‌تری می‌سازند!!

این عقیده که سلسله مراتب تعریف شده و رهبری باصلابت در سازمان، شرکت‌ها را در برابر تهدیدات ایمن می‏کنند و آنها را برای حضور در صحنه رقابت متحد می‌کنند، غلط است.  به باور خانم "لیندرد گریر"، استاد رفتار سازمانی در مدرسه کسب‌وکار استنفورد، «وقتی به سازمان‏ های واقعی نگاه کنید، می‏توانید ببینید که داشتن سلسله‏ مراتب روشن درون آن سازمان، باعث می‌شود وقتی کارکنان با تهدیدی خارجی روبه‌رو می‌شوند، مسئولیت …
ادامه مطلب