سه اشتباه رایج در جذب پرسنل جدید در سازمان کدامند؟

هیچ مدیر یا رئیسی نیست که دوست داشته باشد افراد نامناسبی را استخدام کند و زیردستانش، یکسری افراد نالایق و ضعیف باشند. از سوی دیگر، فرآیند جذب نیرو، فرآیندی پیچیده، طاقت‌فرسا و مملو از آزمون و خطاست که معمولا مدیران دل خوشی نسبت به این کار ندارند. اما واقعیت آن است که هر مدیری باید این فرآیند را خیلی جدی بگیرد و نهایت دقت و تلاش خود را برای شناسایی و …
ادامه مطلب

سازمان های بدون سلسله مراتب، تیم‏ های کاربردی‌تری می‌سازند!!

این عقیده که سلسله مراتب تعریف شده و رهبری باصلابت در سازمان، شرکت‌ها را در برابر تهدیدات ایمن می‏کنند و آنها را برای حضور در صحنه رقابت متحد می‌کنند، غلط است.  به باور خانم "لیندرد گریر"، استاد رفتار سازمانی در مدرسه کسب‌وکار استنفورد، «وقتی به سازمان‏ های واقعی نگاه کنید، می‏توانید ببینید که داشتن سلسله‏ مراتب روشن درون آن سازمان، باعث می‌شود وقتی کارکنان با تهدیدی خارجی روبه‌رو می‌شوند، مسئولیت …
ادامه مطلب