عادت های ساده‌ای که میزان بهره‌وری در محل کار را افزایش می‌دهد!

خیلی از افراد کارهای روزانه خود را به طور کامل انجام نمی‌دهند و ادعا می‌کنند وقت کافی برای انجام همه‌ی کارهایشان را ندارند. آنها با اینکه همواره مشغول کار هستند، همیشه از برنامه‌ریزی‌شان عقب می‌مانند. در مقابل، برخی دیگر می‌توانند کارهای زیادی در طول روز انجام دهند.  این افراد نیروی فراطبیعی ندارند، بلکه برخی عادات ساده را در خود بوجود آورده‌اند که باعث موفقیت‌شان می‌شود. عادات ساده‌ای همانند تمیز نگه‌داشتن …
ادامه مطلب

سه اشتباه رایج در جذب پرسنل جدید در سازمان کدامند؟

هیچ مدیر یا رئیسی نیست که دوست داشته باشد افراد نامناسبی را استخدام کند و زیردستانش، یکسری افراد نالایق و ضعیف باشند. از سوی دیگر، فرآیند جذب نیرو، فرآیندی پیچیده، طاقت‌فرسا و مملو از آزمون و خطاست که معمولا مدیران دل خوشی نسبت به این کار ندارند. اما واقعیت آن است که هر مدیری باید این فرآیند را خیلی جدی بگیرد و نهایت دقت و تلاش خود را برای شناسایی و …
ادامه مطلب

سازمان های بدون سلسله مراتب، تیم‏ های کاربردی‌تری می‌سازند!!

این عقیده که سلسله مراتب تعریف شده و رهبری باصلابت در سازمان، شرکت‌ها را در برابر تهدیدات ایمن می‏کنند و آنها را برای حضور در صحنه رقابت متحد می‌کنند، غلط است.  به باور خانم "لیندرد گریر"، استاد رفتار سازمانی در مدرسه کسب‌وکار استنفورد، «وقتی به سازمان‏ های واقعی نگاه کنید، می‏توانید ببینید که داشتن سلسله‏ مراتب روشن درون آن سازمان، باعث می‌شود وقتی کارکنان با تهدیدی خارجی روبه‌رو می‌شوند، مسئولیت …
ادامه مطلب