چالش های نسل هزاره، دخالت در زندگی دیگران

#چالش_های_نسل_هزاره

چند سالی از اشاعه یک ویروس عجیب به نام ویروس کووید گذشته... ما که آخرش نفهمیدم این ویروس از کجا اومد، چطور پیدا شد و چند نفر را قربانی کرد ولی خب... شکر خدا برای این ویروس چند واکسن خوب ساخته شد و تونست بشریت رو نجات بده. ای کاش این دانشمندان عزیزی که برای کووید واکسن ساختن، فکری هم به حال ویروس های خطرناک دیگه میکردن... یکی از این ویروس ها که خیلی اذیت میکنه، پنجه 01 هست.

این ویروس چیه؟

من بهش میگم ویروس پنجه 01 یا همون پنجه انداختن در زندگی دیگران. بیایید از کلمات خاص استفاده نکنیم و مثل ویروس کرونا، به این هم بگیم ویروس دخالت.

حالا چرا 01؟ چون فکر کنم از زمان خلقت بشریت و روز 01 که بشر سیب رو خورد و پاش به زمین باز شد، در امور دیگران دخالت میکنه. البته اوایل رو مطمئن نیستم در کار کی دخالت میکرده ولی بعدها حتما بیشتر در امور دیگران پنجه انداخته! نسل هزاره و نسل زد عزیز، بدونید خیلی ها هستند که کار و وظیفه اصلیشون دخالت کردن در امور شماست. اگر برای این کار حقوق و بیمه اختصاص میدادن، شک نداشتم که از جمله بالاترین حقوق ها را دریافت میکرد این شغل شریف. از خاله و عمو و دایی و عمه و پدر و مادر و فامیل و دوست و آشنا و استاد دانشگاه و هزاران و دیگر... یکی از راهکارهای اصلی شما این است که خاموش باشید. کار خیلی سختی هست که اجازه ندهید دیگران در زندگی شما دخالت کنند چون به هر حال کسانی هستند که یک سوراخی برای دخالت کردن پیدا میکنند، ولی در نهایت باید بدونید که در سایه حرکت کنید. مراقب اعمال و رفتار خودتون باشید. با احتیاط گام بردارید و تا چیزی رو کاملا مطمئن نشید، علنی نکنید. اینطوری حداقل کمی میتونید از فشار دخالت کردن کم کنید.

میدونم دخالت کردن امری آزاد دهنده است پس سعی کنید شما هم در زندگی دیگران دخالت نکنید. یه نکته حیاتی اینه که یادتون باشه چون شما در زندگی دیگران دخالت نمیکنید، پس دلیل نمیشه دیگران هم در زندگی شما دخالت نکنند! نه! همونطوری که گفتم یه سری از دوستان هستند که وظیفه و شغل اصلیشون دخالت در کار شماست پس حواستون رو جمع کنید. تبدیل به یک روح شوید. شاید یک سال، دو سال یا ده سال طول بکشد. میدونم شرایط سختی خواهید داشت. حرف های زیادی را میشنوید که قشنگ نیست ولی اینطوری حداقل راحت تر به زندگی خودتون ادامه میدید. کمتر حرف بزنید. اگر میخواهید کسی در زندگی شما دخالت نکند، فقط دو قانون زیر را یادتون باشه!

1- ماهی با دهن بسته، هیچ وقت در طعمه کسی نمی افته...

2- من تهدید نمیکنم... تضمین میکنم!!

اهالی بازی های کامپیوتری جمله دوم رو احتمالا میشناسن. بگذریم. مهم این هست که مراقب خودتون باشید. دخالت کردن نه تنها از نظر روحی شما رو آزار میده بلکه شما رو جدا تهدید میکنه. دوستی داشتم (دوست که البته دشمن بود) که دائما در روش کار من دخالت میکرد.

کار به جایی رسید که تصمیم گرفتم کار را رها کنم. این بدترین آسیبی هست که دخالت کردن به شما میزنه. یادتون باشه، دخالت کردن در زندگی شما واکسن نداره. پس خیلی مراقب باشید. ای کاش روزی برسه دانشمندان واکنس پنجه 01 را بسازند. شاید زندگی برای نسل هزاره هم بهتر شود.

#واکسن_پنجه_01

#دخالت

#چالش_های_نسل_هزاره

امید اشکانی